3.1 PIAGAM
PELANGGAN
Kami warga Jabatan Pelajaran
Negeri Johor dengan penuh tekad dan iltizam serta berpegang kepada moto
"Selangkah Ke Hadapan (One Step Ahead)" berikrar dan berjanji akan
menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk;
- Memastikan semua kanak-kanak, mengikut umur
yang ditetapkan, mendapat tempat belajar pada hari pertama sesi
- Menempatkan guru-guru ke sekolah tidak lewat
dari tiga minggu setelah menerima senarai guru maktab dan universiti dari
Kementerian Pelajaran.
- Semua permohonan pertukaran dalam musim akan
diproses mengikut takwim kerja dan permohonan di luar musim akan diuruskan
dalam masa satu minggu dari tarikh penerimaan borang
- Memastikan bahawa semua sekolah sentiasa
dibekalkan dengan guru-guru secukupnya mengikut keperluan sekolah, dua
minggu sebelum sekolah bermula.
- Semua permohonan diproses oleh JPN di dalam
tempoh dua minggu hingga satu bulan dari tarikh borang diterima
- Mengurus dan menyelesaikan masalah perjawatan
dan perkhidmatan personel dari segi perlantikan, pengesahan, kemasukan ke
jawatan berpencen dan lain-lain dalam tempoh satu bulan dari tarikh borang
diterima
- Memastikan kekosongan jawatan Pengetua/Guru
Besar/Guru Penolong Kanan diisi dalam tempoh satu bulan selepas berlaku kekosongan
- Memastikan tuntutan dari guru dan bukan guru
diproses dalam masa dua minggu dari tarikh diterima
- Memastikan peperiksaan dilaksanakan tanpa
kebocoran Memastikan Jabatan sentiasa peka dan responsif kepada
kehendak-kehendak pelanggan dan sentiasa memberi layanan dari perkhidmatan
kaunter yang mesra dalam tempoh 5 minit.
- Segala surat aduan dan rayuan kepada dam
menerusi Jabatan Pelajaran, Pejabat Pelajaran Daerah dan sekolah-sekolah
diberi jawapan dalam tempoh dua minggu dari tarikh diterima
- Sentiasa bersedia dan sanggup menerima
pandangan, cadangan, syor dan teguran membina dari semua pihak demi
mempertingkat prestasi perkhidmatan dan kecemerlangan akademik
0 comments:
Post a Comment